Wednesday 22 February 2017

Bukit Batu Condong Kemensah

Hiking Bukit Batu Condong

Tarikh:14.7.2016
Difficulty: easy
Time: 25 minutes from trailhead

Kalau sebut Bukit Tabur memang ramai yang dah kenal..tapi Bukit Batu Condong pun dah famous among hikers since Bukit Tabur dah tutup. Nak ke sini senang saja, set waze ke zoo negara sebab ni dalam kawasan Kemensah. Dari zoo negara, masuk terus ke dalam hala ke ATV area.



Trailhead adalah dekat dengan MTB trek, nak parking pun kena pilih kawasan yang sesuai. Kalau musim hujan, laluan sini kena hati2. Kat area ni kena alert sebab MTB akan lalu. Lepas dari sini ambik ke kanan lalu sebelah chainlink fencing. Lepas tu akan jumpa small road leading to this bamboo area. Careful not to slip here.

Kawasan buluh..licin juga dan kena jaga kepala
My daughter..upah ice cream macam biasa.

Lepas tu akan jumpa pula kawasan berbatu dan sempit and you have to do a bit of climbing, ada tali tapi masa kami pi ni tali still okay.
Kawasan ni sempit sikit dan kena pakai glove.


Lepas hiking dalam 25 minit, akan sampai kawasan ni, maybe this is the most difficult part, sebelah kanan mamat baju putih tu adalah gaung ye..be extra careful especially if you bring your children. Tapi bila dah naik atas.....

..dapat la view Bukit Tabur dari Bukit Batu Condong

View from the peak ..cantik..tapi panas sikit hari tu

Yeah..made it but my daughter just wanted to wait at the shaded area. Masa ni belum ada lagi signboard besar ye..





Mengintai Banjaran Titiwangsa dari celah-celah pohon yang nak mati..tapi memang best la view kat sini. Bagi yang nak short hike, this place is awesom but as of today (February 2017), tempat ni TUTUP ye..please be responsible..

wohooo..ni view Banjaran Titiwangsa ..awesome..gambar pula blurrrrr...

No comments:

Post a Comment