Tuesday 28 February 2017

Malacca Botanical Garden, Ayer Keroh

Tarikh: 2015
Category: Jogging/walking
Difficulty: Easy/family

Taman Botani Melaka atau Malacca Botanical Garden ni terletak di Ayer Keroh Melaka, kawasan ni merupakan taman rekreasi yang menarik untuk bawa family. Not a place to hike in Malacca but just to be with nature. Di sini ada kemudahan untuk outdoor challenge and jogging trek.

Ada titi gantung macam ni pun kira okay la untuk budak-budak, bagi rasa adventure sikit dari duduk terperap kat hotel tengok kartun sambil makan jajan. Titi tu dari papan so berbeza dengan yang ada di Bukit Gasing.


Ni outdoor challenge facilities yang sedang dalam pembaikan, so tak dapat la nak merasa. I think it is interesting to have all this but they need proper maintenance, so that this could attract more visitors.

Haa...yang ni macam Mimaland kan..cuma yang di sini takde la luas macam di Mimaland, but the kids were excited to see all these many species of dinasours etc.

Enormous replica of ancient creature..how wonderful. Yang menariknya Melaka ni sebab ada banyak attractions for tourist be it nature, outdoor, culture and food. I think in general they are doing good in promoting tourism in Malacca.


Top canopy of the forest..i always love big trees like this.

No comments:

Post a Comment